نوشته شده توسط : چاپ جارچی

 

در این مقاله نتایج پایش کیفیت آب‌های سطحی و زیرزمینی هنگام حفاری سه حلقه چاه اکتشافی عمیق نیروگاه زمین‌گرمایی مشکین‌شهر در شمال غرب حفاری چاه آب سبلان تحلیل شده است. محققان مختلفی این منطقه را پیشتر به‌منظور تولید برق از انرژی زمین‌گرمایی بررسی کرده‌اند. حین حفاری چاه‌های عمیق پروژه­ زمین‌گرمایی سبلان، مواد مختلفی مانند سیمان، بنتونیت، باریت، خاکستر کربنات سدیم، سدیم کلرید و ... در زمان حفاری و تثبیت دیوارة چاه به حفاری چاه آب ‌کار گرفته می‌شوند که در نتیجة آن، امکان ورود مقادیر زیادی آلاینده به آبخوان‌ها وجود دارد. بر همین اساس، ممکن است  این آلاینده‌ها وارد رودخانة خیاو نیز بشوند. در این مطالعه تلاش شده است آثار احتمالی حفاری سه چاه حفاری چاه عمیق مذکور بر رودخانة خیاو و چشمه‌های آب سرد و گرم منطقه­ای در سبلان شناسایی شود. کیفیت آب رودخانة خیاو به‌علت تأمین آب آشامیدنی مشکین‌شهر و مصارف کشاورزی این شهر و حومة آن با جمعیت 200000 نفر، اهمیت فراوانی دارد. ساکنان روستاها و خانواده‌های عشایر در تابستان از آب چشمه‌های سرد برای آشامیدن استفاده می­کنند و مسافران بسیاری به‌علت جاذبه­های توریستی منطقه و استفاده از چشمه‌های آب گرم به این مناطق سفر می‌کنند و ممکن است تحت تأثیر تغییرات احتمالی ترکیب شیمیایی این چشمه‌ها باشند. بنابراین پایش تغییرات احتمالی کیفیت چشمه‌های سرد و گرم منطقه اهمیت بسیاری دارد. نتایج  حفاری چاه آب پایش 18 ‌ماهه نشان می­دهد که حفاری اثر چندانی بر کیفیت آب رودخانة خیاوچای و چشمه‌ها نداشته و تغییرات مشاهده‌شده به‌علت تغییرات فصلی و حضور منابع زمین گرمایی است. به‌جز حفاری چاه آب  چند فلز سنگین، غلظت سایر عناصر کمتر از حد استاندارد آب آشامیدنی است.

 



:: برچسب‌ها: حفاری چاه آب , حفاری چاه عمیق ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چاپ جارچی

 

پک رویش مجدد مو تراست با استفاده از ترکیبات طبیعی، برای تاثیر گذاری بیشتر بر روی فولیکول های سطح پوست سر طراحی شده است و فاقد مواد شیمیایی پک رویش مو تراست  از جمله ماینوکسیدیل، سولفات، سیلیکون، پارابن، الکل و نمک می باشد. استفاده از پک رویش مو تراست در مدت زمان 6 ماه باعث قطع ریزش مو، تقویت فولیکول موی سر، رویش مجدد تارهای مو و ضخیم شدن تار مو می شود.

 

محتویات پک رویش مجدد مو تراست، این پک شامل 4 عدد تونیک ضد ریزش مو، به همراه 1 عدد شامپو تخصصی و دفترچه راهنما و یک کتاب آموزشی می باشد.

 

نحوه مصرف پک رویش مجدد مو تراست، هر شب قبل از خواب باید تونیک را بر روی پوست سر بریزید به طوری که تمامی قسمت های دارای ریزش مو قیمت پک رویش مجدد موی تراست را پوشش دهد، سپس با نوک انگشتان به آرامی پوست سر را ماساژ دهید.

دقت داشته باشید که تا 8 ساعت بعد از استعمال تونیک نمی توانید جهت شست و شوی سر به حمام بروید.

در داخل پک 4 عدد تونیک ضد ریزش مو قرار دارد که هر کدام برای مصرف یک هفته می باشد و مجموعا برای مصرف یک ماه تنظیم شده است.

همچنین در کنار تونیک 1 عدد شامپو پک رویش مجدد مو تراست تخصصی در پک رویش مجدد مو تراست قرار داده شده است که در طول دوره درمان برای شست و شو سر فقط باید از این شامپو استفاده کنید. برای مصرف شامپو تخصصی ابتدا پوست سر و مو ها را خیس کرده سپس سر را به مدت یک دقیقه با شامپو ماساژ داده و در آخر سر را با آب بشویید.

 

دقت داشته باشید که در طول دوره درمان محلول تونیک و شامپو باید در کنار هم استفاده شود تا دارو تاثیر خود را در رشد مو های سر بگذارد.

 

پس از یک ماه مصرف تونیک ضد ریزش مو تاثیر آن را بر روی پوست سر خواهید دید اما برای نتیجه گیری مطلوب تر، بهتر است به مدت 6 ماه هر شب به طور مستمر محصول را استفاده کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: پک رویش مو تراست , تراست ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()